woensdag 7 augustus 2013

Herfstkaartje met Te Gekke Krijtjes natuurlijk!!! (sorry no English translation)

Tja, het leek vandaag wel herfst, dus inspiratie genoeg voor een herfstkaartje.





Een regenachtige tuin op basis van twee technieken van de technieken waaier, deel II.


Ik heb allemaal stickers op een correspondentiekaartje geplakt en daarna ben ik de kaart in gaan kleuren met de Te Gekke Krijtjes, een wattenstaafje, een tissue en geurloze terpentine.

Daarna heb ik de grote stickers verwijderd en op een stukje restkarton geplakt. Ik heb ze nauwkeurig uitgeknipt langs de buitenrand van de sticker en daarna met verwijderbare tape (dubbelgevouwen) weer terug geplakt op de kaart. Vervolgens heb ik de rest van de stickers verwijderd en daarna met een achtergrondstempel van Hero Arts en grijze inkt (Colour Mine) de kaart bestempeld. Daarna heb ik de grote uitgeknipte stickers verwijderd, zodat er wat diepte ontstaat.

Het ging natuurlijk niet helemaal goed, maar ik ben niet voor één gat te vangen.
Ik had rechts boven de waterput nog een blad zitten op de rand van het papier. Toen ik die sticker verwijderde, kwam het papier mee. Nog geprobeerd dat te plakken, maar dat werd erg lelijk. Goed, de snijmachine doet wonderen in deze situatie.

De stempel had ik niet helemaal vanaf bovenaan gezet. Ook hier is zo'n snijmachine een uitkomst!!!

Ik heb de kaart met de randen langs Pine Needle Distress inkt gehaald en daarna gemat op een lichtgroen stuk papier. Ook die heb ik langs de Distress inkt gehaald (zelfde kleur als de correspondentiekaart) en vervolgens op een middengroene kaart geplakt.

Het resultaat mag er wezen!!!


If you want an Englisch translation, please leave a message.






7 opmerkingen:

  1. Het weer is wat minder, maar je creativiteit bloeit op.
    Wat een leuke kaart is dit geworden. Helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha, ja dat klopt wel Cora! Mijn creativiteit bloeit op als het minder weer wordt. (Dan is het ook weer te doen in mijn knutselkamer, qua temperatuur!!)

      Verwijderen
  2. wat een prachtige kaart is het geworden
    maar met minder weer is het ook lekkerder knutselen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ria. Het is zeker zo dat het lekkerder knutselen is bij minder warm weer. Mijn knutselkamer was echt niet te harden afgelopen weken.

      Verwijderen
  3. I like a translation! hihihi.
    Het is een erg leuke kaart geworden en ik ben jaloers op je waterputjestempel.
    Wat is die leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo met die stickertjes. Hoe heb je die regen gemaakt??? Tof gedaan! Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,

      Ik heb een achtergrondstempel van Hero Arts en ik kwam er achter dat als ik die met grijze inkt stempelde dat het net regen lijkt.

      Grappig detail, mijn man heeft die stempel uitgezocht. En ik ben er toch blij mee.

      Ik heb naar een plaatje gezocht op internet, maar kon er geen een vinden. Ik zal binnenkort een foto van die stempel plaatsen als je dat leuk vindt.

      groetjes,
      Erica

      Verwijderen