vrijdag 11 januari 2013

Te gekke krijtjes en Encore inkt kaart

Het is veel te lang geleden dat ik mijn blog heb bijgewerkt. Eerlijk gezegd heb ik ook niet heel erg veel kaarten gemaakt de afgelopen tijd. Ik heb wel een paar fantastische workshops gevolgd bij een ontzettend strenge juf, de resultaten van die workshops zal ik in latere posts laten zien.

Nu even naar deze kaart. De bloem en de achtergrond zijn op basis van een filmpje van Sannie-love-to-stamp gemaakt. Wat zijn die te gekke krijtjes fantastisch materiaal. Ik ben begonnen met een stevig wit A4 papier. Ik was begonnen met een groenige, paarse en grijze variant en als achtergrond had ik embossingfolders genomen. Deze achtergrond werd niet zo mooi, dus heb ik mijn papier omgedraaid en ben ik aan de slag gegaan met een uitgestanste versie van mijn grote nestability met bladeren. Ik heb de achtergrond opgezet door eerst met rood krijt een rozige achtergrond te creƫren, daarna met geel en groen krijt de bladeren aangezet. Daarna over de hele pagina met geurloze terpetine gezorgd dat de grofste strepen wat vervaagd werden en het echt een achtergrondpapier ging worden.

In Engeland heb ik fantastische Encore inkt gekocht in de kleur bronze. Encore inkt is een metallic inkt. Met deze inkt ben ik gaan stempelen met een redelijk grote stempel. Ik heb niet iedere keer nieuwe inkt op de stempel gedaan.

Ik heb toen mijn achtergrondje uitgesneden (ik weet de maat niet meer precies) en van de rest van het papier heb ik de bloem gemaakt. Voor de werkwijze voor de bloem raad ik je aan het filmpje van Sannie te bekijken. Zij legt het zo goed uit.

De scalloped oval is van Nellie Snellen en de cremekleurige bloem is van Marianne Design. Ik heb de ovaal met Distress inkt (Victiorian Velvet) behandeld en daarna met Versamark en bruine embossingpoeder de tekststempel van Tim Holtz op de ovaal gezet. Uiteraard ging dit niet goed, ik was weer eens te gehaast...  
Toch vind ik de kaart mooi genoeg om op mijn blog te zetten.

De hele achtergrond heb ik op een vierkante cremekleurige kaart geplakt.

3 opmerkingen:

  1. Die techniek ga ik ook eens proberen. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je enthousiastme over mijn blog, en wat een leuke kaart is het geworden.....ik zou de kaart insturen voor de wedstrijd die op de site van de te gekke krijtjes gehouden wordt. want je kaart is echt heel erg leuk.
    Groetjes Sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Sannie, dank je wel voor dit compliment. Ik heb de kaart meteen ingezonden voor de wedstrijd op de site van de te gekke krijtjes.

    groetjes,
    Erica

    BeantwoordenVerwijderen