zondag 10 maart 2013

Trifold kaart, toch ook weer met Te Gekke Krijtjes....


Eens een totaal ander kaartje dan dat jullie van mij gewend zijn. Dit is een trifold-kaart. Het groen van het middelste deel is helaas niet helemaal netjes aan alle kanten even goed afgemeten ten opzichte van de buitenrand, toch vond ik de kaart zo mooi geworden dat die niet kloppende afstanden er eigenlijk niet zo heel erg toe doen.
Voor een volgende poging nog beter afmeten.

Bij mijn tweede poging om een dergelijke kaart te vouwen, vond ik de kaart goed genoeg gevouwen om 'm te gebruiken. Dat lichtgroene linnenpapier had ik nog liggen en met niet te veel aanpassingen paste het nog goed ook.

Toen begon mijn grootste probleem, waarmee ga je zo'n lichtgekleurd kaartje nou vullen? De groene takjes had ik al snel gevonden en het lila en paarse bloemetje (dat kleinste bloemetje ook). Maar toen....

Ik zag een filmpje op youtube waarop uitgelegd werd dat je met Twinkling H2O ook kon stempelen. Nu heb ik 6 parelmoertinten van Twinkling H2O en ik dacht dat dan maar eens te proberen. Wat jullie hier zien is de 4e poging, het is best lastig. Ik heb de stempel gezet op wit DCP-papier, maar toen zag je de stempel nauwelijks. Ik heb het uitgeknipte stukje papier in de distress stain met wat water gelegd en toen kwam dit resultaat eruit. Ik vind 'm best mooi geworden. De wesp of vlieg vond ik ook leuk, maar dan niet met H2O.

Daarna was de kaart nog steeds wat saai. Dus met distress inkt (pine needles) de randjes op de achterpaneeltjes gestempeld.

Nog steeds was de kaart saai en niet af.

Wat is dan de oplossing? Te Gekke Krijtjes natuurlijk!!!
Met geurloze terpentine heb ik het middendeel aan de bovenkant blauw gemaakt.

Met een drupje uit de perlen-pen op de onderste bloem was de kaart voor mij af.

Ik heb er nog geen tekst op gezet en misschien doe ik dat ook wel helemaal niet.

8 opmerkingen:

  1. Vind het toch een mooi resultaat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je kaart fantastisch. Hij is echt heel mooi geworden. De bloem met Twinkling H2O is erg mooi, dat inspireert!
    Dat filmpje van H2O wil ik wel eens van je doorkrijgen. Je hebt er een leuk geheel van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat zie ik nu, maar de bloem kan ook eerst gekleurd zijn en dan met Twinkling H2O.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, alleen de vlinder is zo gedaan, maar je hebt gelijk, de bloem had ook gekund.

      Verwijderen
  4. Ik vind je kaart echt heel mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen